Salı, Ekim 27, 2009

Necefli Maşrapa Göstermek


Yaşı büyük olanlar zaten bilir bilmeyenler içinde anlatalım. Eskiden yegane televizyon kanalı TRT idi. Bütün herkesin seyrettiği bu yegane kanal sık sık teknik arızalar sebebiyle kesintiye uğrardı. İşte TRT de yayının kesildiği anlarda yukarda arz-ı endam eden necefli maşrapa sahneye çıkar, arıza giderilinceye kadar ekranda salınmaya! devam ederdi...

Bazı iş sıkıntıları sebebiyle biz de necefli maşrapa gösteriyoruz ve bir süreliğine yazı yayınlamayacağız. Eski yazılarımıza ve Necefli maşrapaya bakmaya devam edebilir, Gerekiyorsa profil sayfasındaki adresden e-posta ile bize ulaşmayı deneyebilirsiniz.

Şimdi tekrar ne yapsam dedirtme bana yarabbi
taşınacak suyu göster,kırılacak odunu
kaldı bu silinmez yaşamak suçu üzerimde
bileyim hangi suyun sakasıyım ya rabbelalemin
tütmesi gereken ocak nerde?
İsmet Özel (Münacaattan )

Cumartesi, Ekim 24, 2009

Bulanık Mantıkla Otamatik Pilot !

Evet itiraf ediyorum Nasrettin Hocadan Bulanık Mantık Dersi yazımız bir giriş yazısı değildi. İyi kötü bulanık mantık konusunda bir şeyler okumuş ve fakat aklında bütün bunları toparlayamayanlar için yazılmıştır. Ama Biraz ön okumayla o yazıdan şek çok şey öğrenebilirsiniz. Yinede biraz soyut kaçıyordu.

İşte bu yazımızda biz basit ve somut bir bulanık mantık uygulaması örneği hazırladık.

Ali sevilmez mi hey dost delimisin sen

- Hocam bu gün çok canım sıkkın. acaba sıkıntıyı giderecek birşeyeler okusanızda dinlesek
Kütüphaneden bir kitap seçti ve okumaya başladı
Bil ki göklerin, yeryüzünün hazîneleri elinde olan, sana duâ etmek için izin vermiş, icâbet edeceğini de vaad etmiştir.
Dilemeni emretmiştir, dilediğini vermek için;
Acımasını istemeni emretmiştir, sana acımak için.
Seninle arasına bir perde çekmemiştir; seni, onun katında şefâat edecek birisine muhtaç etmemiştir.

Kötü bir iş işlersen tövbe etmekten men etmemiştir seni;
Azâbını hemencecik göndererek ukubete salmamıştır seni;
Tövbeyle Ona yüz tutarsan reddetmez;
Azâba uğramaya lâyık olduğun suç yüzünden de seni rüsva eylemez.
Suç yüzünden tövbeni kabûl etmezlikte bulunmaz;
Cürmünü yüzüne vurmaz;
Rahmetinden seni meyûs etmez.
Hattâ suçundan geçmeni de bir sevap sayar;
Yaptığın kötülüğe karşı bir günah yazar;
İşlediğin iyiliğe karşı on sevap verir.
Sana tövbe kapısını açmış, özrünü kabûl etmeyi vaad etmiştir.
Onu çağırdın mı sesini duyar; gizli yalvardın mı gönlündekini bilir.
İhtiyacını Ona söylersin;
G
önlündekini Ona açarsın;
Dertlerini Ona şikâyet edersin, sıkıntılarının giderilmesini Ondan istersin;
İşlerinde Ondan yardım dilersin;
Ömür çokluğu, beden sıhhati, rızık bolluğu gibi Ondan başkasının
veremeyeceği şeyleri Ondan beklersin.
Sonra hazînelerinin anahtarlarını da, Ondan dilemeye izin vererek senin ellerine teslîm etmiştir;
Ne vakit dilersen, duâ ile nimetlerinin kapılarını açarsın, çorak dilek yerlerini sulamak için rahmetini istersin.
İcâbeti gecikirse de ümidini kesmemelisin; çünkü vergi ve ihsan, niyetle yeksandır.
Nice kere, isteyenin ecri çoğalsın, umana daha da fazla ihsan edilsin diye icâbet gecikir.
Nice kere bir şey istersin, verilmez; fakat hemencecik, yahut bir zaman sonra ondan daha hayırlısı verilir, ondan daha hayırlısı verilmek için o verilmez, geciktirilir.
Nice şeyler vardır ki sen istersin onu; fakat verilse o yüzden dinin helâk olur.
Şu halde güzelliği sana kalacak, vebâli senden gidecek şey
istemelisin. Mal sana kalmaz; sen de ebedi olarak mala sâhip olamazsın.

...

- Okuduklarınız Nerdendi hocam
- Bu Hz Ali'nin Hz Hasana yazdığı vasiyetnameden bir parça
Nehc'ül Belaga' da geçiyor
- Çok sevdim
- Seversin tabii hem zaten "Ali sevilmez mi hey dost delimisin sen"

Çarşamba, Ekim 21, 2009

Ordan Burdan

1) Volkan Salma OpenCv de SVM kullanımı üzerine bir yazı hazırladı. Oraya kadar gitmişken  Zeki Optimizasyon Teknikleri Yazı dizisine de bakmayı unutmayın ; İlk Yazı Hill Climbing üzerine. Devamınıda tez zamanda bekliyoruz.

2) İsmail Arı'nın günlüğünde tasarım ve ufak bir adres değişikliği oldu. "gunluk.ismailari.com" sitesi ismailari.com kök dizinine taşındı. Duyuruyor ve hayırlı olsun diyoruz.

3) www.GlobalEkonomi.com dan FVolkanY den daha önce bahsetmiştik , Yapay Zekalı tahmin sistemleri üzerine çalışıyordu.  Yakında ürün (Forex ve Borsa Sistemleri ) satışına başlıyacak gibi  hemde  sonuçlar oldukça iddialı ne diyelim hayırlı olsun.

4) Bora Kardeşimizden yine yeni bir icad Casus Klavye  Kimin işine yarar bilmem ama Boranın performansını ve ilerde neler yapabileceğini gösteriyor...

Cumartesi, Ekim 17, 2009

Sitemli OpenCv 2.0 Kurulumu - Install -

Aslında böyle bir yazı yazmayı düşünmüyordum ama gelen sorular yüzünden yazmak zorunda kaldım. Önce konumuzu anlatalım

OpenCv2.0 windows versiyonunu C ye kurun .
CMake' i kurun ve çalıştırın

Yukardaki ekran gelir OpenCv 2.0 ı kurduğunuz dizini seçin
kurulumun yapılacağı dizini yazıyoruz Visual için "vs2008" seçtik mesela

Cumartesi, Ekim 10, 2009

OpenCv 2.0 İzlenimleri

Bir Makina mühendisi bir elektirik mühendisi ve bir bilgisayar mühendisi arabayla yolculuk yaparlarken araba arızalanır ve durur.
makina mühendisi arabadan iner ve arabanın mekanik aksamına bakar ama araba çalışmaz
elektirik mühendisi arabadan iner ve arabanın elektirik aksamına bakar ama araba yine çalışmaz.
Son olarak Bilgisayar mühendisi bir öneride bulunur
"Arabadan inip yeniden binelim belki çalışır"

Uzun uzadıya bir inceleme yapmaya ne ehilim ne de zamanım var. Ama artık OpenCv 2.0 yayınlandığına göre uygulamalarımızda mecbur kullanmak zorundayız, yoksa sonradan güncel versiyona geçişte epey bir problem olur.

OpenCv 2.0 windows versiyonu zaten kurulum programıyla geliyordu, kolayca kuruverdim.
Header ve Library dosya ayarlarını yapıp programı tekrar derledim. Hatasız derlendi, bende sevindim tabii. Fakat programı çalıştırınca hevesim kursağımda kaldı. Program çalıştı fakat bazı işlemlerde program çakılıyordu. Acaba fonksiyon parametrelerinde bir değişiklikmi olmuş diye ufak bir incelem yaptım görünürde bir şey bulamadım. İşin ilginç yanı cvPreprocessorun ürettiği kodları komut satırı uygulaması olarak çalıştırdığımda problem yoktu. Tek istisna Laplace fonksiyonu. sizinde aklınızda olsun
void cvLaplace(constCvArr *src,CvArr *dst, int aperture size=3);

aperture size 'a değer olarak -1 kullandığınızda program çalışma zamanı hata veriyor. Neyse biz konumuza dönelim windowsta ki hezimetin ardından linux'a yöneldim.

Benim Bilgisayarda kullandığım Linux dağıtımı OpenSuse 10.3 biraz eskidi ama işimiz görüyor. Linux versiyounu dediğimiz zaten kaynak kod. Uygun bir yere açıp
./configure
make
make install
diyerek derledim ve cvPreProcessor'u denedim gayet güzel çalışıyordu yukarda bahsettiğim Laplace istisnası hariç.

Linux versiyonun çalışması üzerine tekrar windows'a döndüm ve dağıtlan kütüphane programında bozukluk yada uyumsuzluk olabileceğinden kuşkulandım. ve
CMake
Mingw
MSYS
programlarını kaldırıp en son versiyonlarını tekrar kurdum. Sonra Cmake OpenCv 2.0 için Codeblocks projesi oluşturdum ve C::B ile build ettim. Nihayet Mutlu son. Artık programlarım doğru bir şekilde çalışıyor.
az kalsın unutuyordum "İnip tekrar binmek bazen işe yarıyor" :)

Perşembe, Ekim 01, 2009

OpenCv 2.0 yayınlandı

OpenCv 2.0 beta aşamasını hızlıca geçti ve yayınlandı
Indirmek için ; Windows için kurulum dosyası
Linux için kaynak kodu