Sayfalar

Cumartesi, Aralık 12, 2009

RSS ile Çalıntılama

Epey bir süredir burada yazılar yazmaktayız. Bu yazılardan maddi bir beklentim yok. Ama pek çok reklam içerisinde ve hiç de tasvip etmediğim bir ortamda izinsiz ve bağlantı verilmeksizin, yazılarımın Çalınması hoşuma gitmiyor.  Bu  daha önce de başıma gelmişti e-maill ile halletmiştim yine aynı metodu uyguladım ;Çalıntılama yapan sitenin sahibine  whois çekerek bilgilerini aldım  (sitesine koymamış ne hikmetse )
    Orhan Yasar Celik (saykorhan@gmail.com)
    isiklar1apt 34/24 kozyatagi istanbul
    ISTANBUL
    Tel. +90.2163623956
burdaki e-mail adesiyle ulaşmaya çalıştım. Yazdığım maile karşılık

Delivery to the following recipient failed permanently:
saykorhan@gmail.com
Technical details of permanent failure:
Account disabled

cevabını aldım
Sonra o sitedeki Adsense reklamlardan "Google reklamları " kısmına tıklayınca açılan
"Google Yardımı › AdSense Yardım › Destek Ekibine Ulaşarak "  sayfasından
"Biraz önce gördüðünüz site veya reklamlarla ilgili politika ihlalini bildirin" kısmına tıklayıp
sorun konusu web sitesi seçeneğini işaretleyip
"Bu site, iznim olmaksızın, telif hakkıyla korunan içeriğimi barındırıyor veya dağıtıyor."
seçeneği ile e-mail adresimi vererek ve sayfanın orjinalinin linkiyle şikayette bulundum bir kaç kez
ama Google adsense dende bana cevap gelmedi pek umurlarında değil sanki
bütün bunların üstüne
Eğer yazılarınızın dolaşmasını istiyorsanız rss nizi açarsınız, istemiyorsanız kapatırsınız.
Blog, insanların yazı yazdığı dolayısıyla paylaşım yapılan biryerdir, benim sitem ise, farklı blogları sizlere burada tanıtmakta ve yazılarının RSS kısmını göstermektedir.
Yazılarını çaldığımı söyleyen insanlar ; bilmelidirki, rss lerini açarak, bu yazıların burada yayınlanmasını kendileri bizzat istediklerini göstermektedir. Ortada işlenen bir suç vs. yoktur.


yazma  pişkinliğini gösterdi...
Neyse lafı uzatmayalım işin detayını "Bir Blog Hırsızlığının Anatomisi" yazısından öğrenebilirsiniz.Sonuç olarak blogun RSS desteği kaldırmak zorunda kaldım ve Telif hakkı kısmı koydum. Sitede yayınladığım Programlar için aksi belirtilmediği sürece lisansları GPL dir.
.
Not : RSS desteğini kaldırdığım halde eski bir yazımı yine araklamış ne yapsak bilmem ki   :(

Yeni Not  :  Şu an itibarıyla ilgili site çeşitli gayretler sonucu kapattırılmıştır...

7 yorum:

mkysoft dedi ki...

Biraz kod yazarak RSS olmadan sayfalardan HTML parse yapılabilr, bunu engellemek zor görünüyor. Eğer çalma işlemini manuel yapmıyorlarsa her yazının altına adınızı yazabilirsiniz. Bir süre sonra manuel ayıklama yapmaya başlarlarsa artık resimlerin üzerinede adınızı yazıp, örnek kodlarda değişken adlarında bile adınızı kullanmaya çalışacaksınız.

yada

Boş verin kopyalasınlar, önemli olan metnin ilk yayınlandığı sitedir, google bunu dikkate almaktadır. Siz onlara uğraşmak yerine yenilerini üretmeye devam edin, onlar kopyalamaktan bıkacaktır. Yazıları okuyanlar eninde sonunda orjinal kaynağı bulacaklardır. Orjinal kaynağı bulabilenlerde elenmiş insanlar olacaktır,"bir ödevim var, yapar mısınız?" tarzında yazmmazlar en azından.

birol kuyumcu dedi ki...

Mesele zaten yayınlamaları değil. Yayınladıkları ortam ve kaynak belirtilmemesi , Herif bu işi para için yapıyor. ve benim yazılarım hiç istemediğim yazılar ve reklamlar arasında yayınlanıyor.
Telif hakkına tıklarsanız detayı orada var zaten

Eken dedi ki...

Google bu tür ihbarlara çok önem veriyor. Daha önce bir siteyi google'a şikayet etmiştim. Başka bir Adsense kural ihlali ile ilgili. Büyük bir siteydi. 1-2 hafta içinde Google reklamlarını kaldırdı siteden. O siteyi ihbar etmekle iyi yapmışsın. Google reklamlarını kaldırdığı zaman şoka gireceğine eminim. Başka siteleri varsa onları da inceleyip kural ihlali varsa şikayet edebilirsin.

fatih dedi ki...

Gecenlerde benzer TechGünlük bloğunda da görmüştüm.Bloglardan makalelerin kopyalanıp başka yerlerde yayınlanması sık olan bir durum ama bu adamaın yaptığı çok iğrenç.Yazıları otomatik olarak çekiyor(çok sayıda blogtan)ve kendi adına yayınlıyor.Bundan da Allah bilir ne kadar para kazanıyordur.Sanırım bu adama verilecek en güzel tepki sizin yaptığınız gibi google reklamlarında şikayet etmek.Ayrıca ekonomitürk sayesinde çok sayıda insan bunu duymuş durumda.Belli sayıda şikayet giderse sonuç alınacktır...

iso dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Umarım, Google'dan en kısa sürede olumlu cevap gelir, hırsız da ettiği lafla kalır.

Bu bazı konularda benim de başıma gelmişti ve irtibata geçince düzeltmişlerdi ama bu düpedüz yüzsüzlük.

Okan Akyüz dedi ki...

Her konuda tomarla yazı yazdım hepsi biyerlerden fırladı. Türk milleti olarak biz bu konuda terbiyesizliklerin sınırını aştık. Link verip geçersin bakın buda güzel yazı dersin bizde ise tam vahim. Özellikle forumlar bu konuda tam curcuna.

tigsimulator dedi ki...

Yazılarınızdan birini ararken o siteyi bende görmüştüm. Anlam verememiştim. Demek amacı google reklamı imiş. Umarım bir sonuca ulaşırsınız.