Sayfalar

Salı, Ocak 06, 2009

Bulanık Mantıkla Kenar Bulma

Epey bir zamandır Bulanık mantık üzerine pratik bir uygulama hazırlayım diyordum. Nihayet fırsat bulabildim.

Yaklaşık bir sene önce birisi "Fuzzy Edge Detection" ile ilgili bir proje hazırlamaya çalıştığını söyleyip
A High Performance Edge Detector Based on Fuzzy Logic and Inference Rules
H. D. Cheng and Liming Hu
Makalesini göndermiş ve benzeri bir program hazırlamak istediğini söyleyip, yardımcı olmamı istemişti. O zaman pekde yardımcı olamamışdım, kısmet bugüneymiş.

Lafı fazla uzatıp sizi sıkmak istemiyorum. OpenCv ve SamFL kütüphanelerini kullanarak makaledeki kenar bulma kurallarıyla
Basit bir uygulama yazdık. FLTK kullanmadım Kodu incelemeniz herhalde daha kolay olur.
İndirmek için
SamFL Kütüphanesi
Fuzzy Edge Detection

2 yorum:

Ceyhun dedi ki...

güzel bir yazı, teşekkürler. şu tanımlama konuları hep ilgilimi çekmiştir gökte ararken yerde buldum sizi :)

birol kuyumcu dedi ki...

Pek de açıklayıcı bir yazı olmadı ama başlangıç olarak düşünün İnşallah Bulanık mantık üzerine yeni uygulamalar planlıyorum
Bu arada Yorumunuz sayesinde sizin sitenizden de ben haberdar olduk
ilginiz için teşekkürler