Sayfalar

Pazartesi, Haziran 16, 2008

İlgi çok ! Tepki yok :(


Yukardaki grafiktende görebileceğiniz gibi dünyanın dört bir yanından ziyaretçilerimiz var. Pek tabii ki yoğunluk Türkiyede. İşin tuhafı yurt dışından ziyaret eden azınlıktan pek çok kişi sorularıyla yorumlarıyla bana ulaşıyorlar.
why you don't write your blog in english?"
diyerek yazıların İngilizce olmasını isteyenlerden
"Would you please explain a little bit ?"
açıklama isteyenlere
"great work; please indent your code properly as it makes it very hard to read otherwise;"
diye şikayet edenlere kadar pek çok tepkiyle karşılaşıyorum.

Türkiyeden iletişime geçenlerde ise durum biraz farklı, genellikle kendi ödev veya bitirme projeleri için yardım ! talep ediyorlar.
YSA kullanarak ... yapan bir kod var mı elinizde ?.. Ya da bu tarz bir kod yazabilir misiniz?
...
Tez için senin kodları kullandım. Bir arkadaşım da yardımcı oldu bu anlamda ama projenin son kısmı olan aşağıda izah ettiğim kısmı yarın halletmem gerekiyor. Yardımcı olabilirsen çok minnettar olacam.
...
benim bitirme tezi olarak pazartesiye bir YSA uygulaması gelistirmem gerek...

gibi mesajlara cevap yazmak zorunda kalıyorum. İşin kötü tarafı herşey bittikten sonra nezaketen arayıp sonuçlar konusunda haberdar bile etmiyorlar. Programlarımı indiren olmasa ilgi yok diyeceğim ama öyle de değil, Yani
İlgi çok ! Tepki yok :(

Haksızlık etmeyelim Türkiyden de gerçekten bu işlere hevesli kardeşler, arkadaşlar var. Artık okullarda kapanmak üzere olduğuna göre bu işlerle gerçekten ilgilenen insanlar ile muhatap olacağımı düşünüyorum. ( İnşallah ) Bir kaç kişiyle Ortaklaşa proje geliştirme gibi niyetlerimiz de var, ...
Kısmet artık

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba BlueKid,

Türkiye'deki okurların yorum seviyesi konusunda haklısın. Ben de çok benzer sorunları yaşıyorum. Ama tepki göstermeseler de ilgili okurların olduğuna inanıyorum. Örneğin CodeBlocks'un varlığından sayende haberdar olmuştum. Sonradan MATLAB'e geçsem de bilgi güçtür, kodu c++'a aktarmaya çalışırsam .NET kurmama gerek kalmaz. FLTK'i de gördüğüm kadarıyla senden başka görüntü işleme ile entegre kullanabilen yok. Sadece Türkiye'de de değil, tüm dünyada.

Sen yazmaya devam ettikçe, internette böyle köşeler bulundukça, ilgilenecek insanlara kapı olacak diye düşünüyorum. Yazarlar ciddi yazdıkça, istikrarla devam ettikçe, kendisi gibi okurları buluyorlar benim deneyimime göre.

Ödevini, projesini soranlara, ve bunları 'yapmak zorunda olduğu için' yapanlara oldum olası ısınamamışımdır. O yüzden böylelerini ben esgeçiyorum. Daha doğrusu, bir adım öteye gitmesine yardımım dokunabilecekse yardım ediyorum ama işin asıl emeğini kendisi verirse. Merak duygumu onların projelerini yapmak için israr edemiyorum açıkçası.

Neyse, yazıların için çok teşekkürler.

Haydi okurlar, ilgi zaten var da tepki sayısını 1 yaptım, var mı arttıran?

Saygılarımla,

birol kuyumcu dedi ki...

Yorumunuz için teşekkürler

Sizinle tamamiyle aynı fikirdeyim. yazının sonu da belirttiğim gibi okulların kapanmasıyla gerçekten bu işlerle uğraşmak isteyen insanların geleceğini umuyorum.

Bu yazı sonrasında bana mail atan bir arkadaş
"sonuç hakkında da bilgi vermeyi unutmam..."
demek zorunda hissetmiş.
Bu zamana kadar cevap vermediğim kimse olmadı
Elimizden geldiğince bilebildiğimiz kadarıyla cevap yazdık,yazmaya da devam edeceğiz İnşallah.

Adsız dedi ki...

Tekrardan merhaba,

Hızlı cevabınız için teşekkür ederim.

Küçük bir düzeltme yapmak istedim: Yorumumda "israr edemiyorum" yazmışım, "israf edemiyorum" yazmak istemiştim. Yanlışlık olmuş...

Saygılarımla,

deneme dedi ki...

Selam,

Toplumu ilgilendiren iktisadi konular üzerinde ve yapay zekanın iktisadi eleştirisini konu olacak çalışmalarınızı bekliyoruz.

Sevgiler

birol kuyumcu dedi ki...

Teveccühünüz için teşekkürler
bahsettiğiniz konularda elbette fikirlerim var, Yüz yüze görüşme imkanımız olsa epey bir fikir teatisi de yapabiliriz. Ama yazmaya cüret edebilirmiyim bilemiyorum ?