Sayfalar

Salı, Şubat 05, 2008

Nayır Nolamaz yine mi nETA ?

- yada Yazılım sektörümüzün hali pür melali Bölüm I -

Olayımız bir Muhasebe bürosunda geçiyor. tuzu kuru yazılım firmalarımızdan nETA'nın muhasebe paketini kullanan binlerce muhasebeciden biri.

İhtiyar Muhasebeci -İM - , kendi kendine
- Nihayet nETA muhasebe paketinin güncellemesi geldi
zarfı açıp kağıdı okur.
- Hey gidi hey adamlar yapyor ya. AGİ değişikliğinide içeren yeni sürümü eskisinin üzerine otamatik yüklüyormuş. Yinede benim için karışık ben en iyisi yine çaycının çırağını çağrayım.
Zile basıp 1 çay 1 gazoz söyler. Çok geçmeden Çaycı Çocuk - ÇÇ - çıkar gelir, çayı adamın önüne koyup gazoz kimin diye soran gözlerle muhasebeciye bakar. muhasebeci muzip şekilde gülümsiyerek.
İM - Gazoz senin için otur bakalım bilgisayarın başına bi-zahmet! şunu yükleyeceksin.
Çaycı Çocuk suratını ekşiterek
ÇÇ - Nayır Nolamaz yine mi nETA ?... Bilgisayarınızı yenileyince XP altında çalıştırabilmek için neler çektiğimzi hatırlamıyormusun?
İM - Alışmışız işte, sen bırak mızmızlanmayı da işine bak hem bu sefer tam otomatik yapmışlar
ÇÇ - Hadi canım
İM - Kağıtlarına bak
Çaycı çocuk kağıtlara göz atar.
ÇÇ - Hımm hakkaten ya bir programla işlem tamam oluyormuş.
ÇÇ - Tamam CD'ye bakalım eee bahsi geçen program yok !
İM - iyi bak oralardadır.
ÇÇ - Evet buldum fakat bu kurulacak programların içinde demek ki önce yeni versiyonu kurup öyle yapacağız.
... yaklaşık 10 dakika sonra
ÇÇ - Abi olmuyor bu program ... hatası veriyor yükseltmiyor.
İM- Bir işi beceremedin dur ben destek hattını arayayımda oradakiyle konuş
- meşgul
- meşguuuul
- meşguuuuuuul
İM - ya bu hat niye bu kadar meşgul ki
Çaycı Çocuk sırıtarak
ÇÇ - Tam-otamatik versiyon artırıcı yüzünden olmasın :)
İM - hah düştü Alo şimdi bizim bir problemimiz vardı da.
Sekreter - Tam otamatik versiyon yükselticiyle ilgili değilmi ? bekleyin birazdan İlgili Arkadaşa -İA - aktaracağım
İM - peki bekliyoruz...
İM - al birazdan bağlaycaklar sen görüş.
ÇÇ - hıh bağlandı
İA - Problemi biliyorum şimdi CD yi takın ve falanca yerdeki dosyaları filanca yere kopyalayın
ÇÇ - tamam
İA - şimdi filanca yerdeki dosyaları falanca yere kopyalayın
ÇÇ - tamam
İA - şimdi Tam-Otomatik ! versiyon güncelleme programını çalıştırın
ÇÇ - tamam
İA - sorduğu dizinleri yazın
ÇÇ - ben bunu yaptım olmadı ve yine olmuyor
İA - dizinleri yanış yazıyorsunuzdur
ÇÇ - yo doğru yazıyorum zaten configurasyoın dosyasını bulamıyorum demiyorki ... hatası diyor.
İA - anladım siz motoru boğdurmuşsunuz.
ÇÇ - nasıl ? ne motoru
İA - Daha önce uğraşarak bilgisayarı kastırmışsınız motoru boğdırmuşsunuz o yüzden çalışmıyor
ÇÇ - öyle olsun peki ne yapmamız lazım ?
İA - Kafdağını bilirsiniz oaranın ardında ki Zümrüd-ü Anka kuşunun kuyruğundan bir tüy alıp bilgisayarı gıdıklayacaksınız. Bilgisayarınız gevşeyecek.
ÇÇ - Ya İlgili Arkadaşım şimdi kışta kıyamette kaf dağına gitmesi zor. yok mu bunun başka bir hal çaresi ?
İA - olmamı Merkezi arayıp install alacaksınız.
ÇÇ - Yani bütün bu olan biten şeylerin sebebi İnstall almamak için miydi ?
İA - Evet
ÇÇ - Hay ben sizin Tam-otomatik versiyon yükselticinizi Zümrüt-ü Anka kuşunun kuyruk tüyüyle gıdıklayım
İA - Bizde öyle diyoruz zaten
....
Merkez aranır program için install alınır. Program çalışmaya başlar. İhtiyar Muhasebeci Bilgisayarın başına oturur ve kontrol etmeye başlar.
ÇÇ - Abi müsade edecektin ben Bu programı Turbo-Debugger ile bir gıdıklayacaktım bak daha kolay ve daha kısa sürede çalıştıracaktık.
İM - TurboDebugger de ne ola ?
ÇÇ - Anka Kuşunun ecnebi versiyonu !
İM - Eeee AGİ bilgilerini girebiliyorum ama listede göremiyorum ?
ÇÇ - Onu da bir dahaki güncellemde kaktırırlar pardon verirler
İhtiytar Muhasebeci somurtur...
ÇÇ - Abi bırak bu nETA yı META yıda Tekir ile uğraşmaya başlasana
İhtiytar Muhasebecinin iyice canı sıkılır
İM - ooo bakıyorumda iyice laubali olmaya başladın, "Bırak bu işleride kedi köpekle uğraş" diyorsun ha
ÇÇ - Ama abi yanlış anladın
İM - Birde anlayışı kıt diyorsun ha beni daha fazla kızdırmadan boşlarını alda çık
Çaycı çocuk söylene söylene çıkar...
İhtiyar Muhasebeci bir ya Sabır çekip işine döner, bir taraftanda radyoda çalan türküye o bet sesiyle eşlik etmeye başlar
Kendim ettim kendim buldum kendim ettim kendim buldum
Gül gibi sarardım soldum eyvah eyvah eyvah ey

ve perde kapanır...

Deep Not : Bütün olanlar bir hayal ürünüdür gerçek kişi ve kuruluşlarla olan benzerlik tamamen tesadüftür ;)

Hiç yorum yok: