Sayfalar

Cuma, Ocak 25, 2008

Nihayet toparlandım !


Başımdan geçen o tatsız olay sonrasında mütevazi bir bilgisayar aldım faka bir türlü fırsat bulup Linux yükleyememiştim. Önce eski alışık olduğum Suse 10.1 i kurmaya çalıştım maalesef mümkün olmadı - Hard Diski bulamıyor ! - yeni versiyonunu da indirmeye takatım yetmiyor 4 GB'ın üzerinde. Her ne ise efendim bir kaç ay önce Bilgisyar dergilerinden biri Fedora 8 in DVD iso'nu vemişdi . Linux dağıtımlarından her hangi birine özel bir hayranlığım yok, ben de kaprissiz Fedora 8'i kurdum. Kurarken DVD'nin içinde ne var ne yok hepsini kurmasını söyledim. malum Linux da program kurulumu bir dert, hele de internetiniz yoksa. Boşunamı DVD li dağıtımlarını tercih ediyorum sanıyorsunuz.

Konuyu dağıttım farkındayım. Şu an itibarıyla artık bir Fedora kullanıcısıyım. FLTK , FANN, Audiere, OpenCv gibi kütüphaneleri kurdum. Yalnız ffmpeg'i kuramadığımdan OpenCv video desteksiz. ve Halen CodeBlocks'u kuramadım - beceriksizlik işte - Tabiki pes etmedim çalışmalara devam ediyorum. CodeBlocks yerine KDevelop ile şimdilik idare ediyorum. Bundan sonra yine eskisi gibi yayınlarımız Cross-Platform olacak.

Bu arada eski programlarımı Fedora altında derlemeye başladım. Mesela artık Fedora altında mp3 leri BluePlayer ile dinliyorum, Fedoranın ruhuna aykırı ama ne yapalım. Unutmadan çoook yakın zamanda BushSweeper'in son halini yayınlayıp bitireceğim.

Bugünlerde Dolunay var biliyormuydunuz ? Tuhaf bir şekilde beni etkilemeye başladı ;) anlaymadım...

Hiç yorum yok: