Sayfalar

Çarşamba, Nisan 26, 2006

Babey


BABEY / I


m. ağabeye ağıt

kah ölüm benim olur
kah ben ölümün
ölüm haberleri duyunca

bana kalsa söylemek
çocukları küçük babalar ölmesin
kan ağlar baba diye ağlarsa çocuklar
bizler şu yaşta babaya hasret
ya ne eder o yaşta çocuk-
lar derim bana kalsa

ama babem
gözlerinde nehirler saklı babem
babey sesine alışkın kulakların
unutsun unutulacak şeyleri
ve duysun buyruğunu yaratanın
(elem yecidke yetiymen feava)*

bak artık coşkun değil gözyaşlarım
diniyor gönlümdeki denizin dalgaları
boyun bükme öyle mahzun
yetimsen barındıracak biri var
üzgünsen sevindirecek biri

ağlama babey boğulacağım
asi diye dergahtan kovulacağım
babey babey babey

isyan yakişmaz bana

Sabah KARA

* Peygamber efendimizi teselli eden Duha suresinden
"O, seni yetim bulup barındırmadı mı?"

Hiç yorum yok: